۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

تعدیل و اخراج کارمندان بی بی سی



 
 با سلام

با عرض تاسف امروز باخبر شدیم قرار است در مجموعه شبکه جهانی بی بی سی تعدیل نیرو صورت پذیرد و ممکن است بخشی از نیروهای بی بی سی فارسی در لیست این تعدیل ها باشند.
قرار است حدود 2000 نفر در پنج سال آینده بازخرید شوند. این در حالی است که بی بی سی با کمبود بودجه مواجه نیست. زیرا این رسانه یکی از زیر مجموعه های سازمان اطلاعات و امنیت انگلیس به شمار می رود  که البته این سازمان در مشکلات اقتصادی که به وجود آمده در لیست کاهش بودجه قرار ندارد.
من به جرات می توانم بگویم بخش فارسی بی بی سی با توجه به فشارها و مشکلاتی که با آن مواجه بوده تا به حال به هیچ عنوان کم کاری نکرده و تا به حال طبق سیاست هایی که برای این رسانه تعریف شده عمل کرده است. به همین دلیل کمترین تعدیل در این بخش اتفاق خواهد افتاد.
اگر چه از این سونامی که به وجود آمده تنها موجی از آن به بخش فارسی خواهد رسید اما وقتی این موج را کنار موج های دیگر مانند دستگیری برخی دوستان، نزدیکان و خانواده های کارمندان بی بی سی در ایران، ایجاد پروفایل های جعلی علیه کارمندان و ....  قرار می دهیم بحرانی که در آینده در پیش رو داریم خود را بیشتر نشان می دهد.
موج دستگیری ها در ایران نیز نشان می دهد در آینده نزدیک دوستان زیادی مجبور می شوند  به ما بپیونند. پیام هایی دریافتی از ایران حاکی از آن است که این تعدیل نیرو موجب سردی و ناامیدی بخش عمده ای از این دوستان شده است. که البت خبر خوشحال کننده ای نخواهد بود.
چیزی که بسیار حائز اهمیت است و موجب ناراحتی کارمندان بی بی سی علی الخصوص بخش فارسی  شده این است که چرا تعدیل نیرو در این موقعیت زمانی حساس اتفاق می افتد؟
ما انتخابات بسیار حساس و سرنوشت ساز ریاست جمهوری را در آینده نزدیک ایران در پیش رو داریم و بی بی سی می تواند نقش اثر گذاری را مانند انتخابات 88 ایفا کند.
امنیت شغلی و روانی یک خبرنگار و کارمندی که در یک رسانه کار می کند در مرحله اول است چیزی که متاسفانه گویا در مرحله آخر قرار گرفته است.
متاسفانه سازمان های مربوطه مثل سازمان اطلاعات و امنیت انگلیس نیز که الان باید از ما حمایت کنند سر در لاک خود فرو برده و سیاست سکوت را اختیار کرده و فعلا پاسخگو نیستند.
تا ببینیم خدا چه می خواهد. البته حداقل ما ایرانی ها می توانیم بگوییم هنوز خدایی داریم.

 منتظر نظر شما هستم
مهدی پرپنچی