۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

چشم انداز روشن شورای ملی ایران




 
شماری از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی که خواستار سرنگونی نظام سیاسی حاکم بر  ایران  و تعیین  نوع حکومت اینده  در انتخاباتی آزاد و سالم هستند در پاریس جلسه ای تشکیل دادند و تا یک نهاد سیاسی جدید بنام شورای ملی ایران تشکیل دهند.
گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی در پاریس گرد هم آمدند تا  در جلسه ای با عنوان "مجمع موسسان شورای ملی ایران مقدمات تشکیل این شورا را به وجود آروند.
پایه گذران این شورا از حمایت مستقیم شاهزاده رضا پهلوی ولیعهد پیشین ایران برخوردارند و هدف خود را از تشکیل این نهاد؛ ارائه بدیلی دموکراتیک، فراجناحی و فراحزبی در مقابل جمهوری اسلامی از طریق برگزاری انتخابات  آزاد، سالم و بر اساس معیارهای بین المللی اعلام کرده اند.
در این جلسه پانصد نفره که در یک انتخابات اینترنتی و توسط بیست هزار نفر انتخاب شده اند؛ اساس نامه و منشور شورای ملی ایران را بررسی و تصویب می کنند. این جلسه امروز و فردا برگزار می شود و نیمی از اعضا، جلسه را از طریق اینترنت دنبال می کنند.
تعدادی از اعضای شبکه بی بی سی فارسی از جمله صادق صبا، مسعود بهنود، عنایت فانی، بهمن کلباسی و فرناز قاضی زاده نیز به عنوان اعضای شرکت کننده این شبکه در این جلسه حضور داشتند. جمشید برزگر نیز به عنوان خبرنگار بی بی سی در این جلسه حضور داشت.
رضا پیرزاده از اعضای شورای ملی ایران نیز در مورد این شورا توضیحاتی ارائه داد و گفت: ما از تشکیل شورای ملی ایران چند هدف بیشتر نداریم و در ادامه ذکر کرد که بررسی منشور و اساسنامه  شورا، تصویب منشور پیشنهادی و اساسنامه، انتخاب اعضای شورای عالی، انتخاب دفتر سیاسی و سخنگوی سیاسی شورا که از مهمترین اهداف این شوراست.
صادق صبا که در حال حاضر ریاست شبکه بی بی سی فارسی را  بر عهده دارد نیز به عنوان کاندیدای شورای عالی این مجمع اعلام آمادگی کرد.
رضا پهلوی نیز که از سخنگویان اصلی این اجلاس بود، در این جلسه گفت: هدف از تشکیل این شورا فقط و فقط این است که در نهایت مردم باید نظام حاکم بر خود و جامعه را انتخاب کنند.
وی همچنین در ادامه اعلام کرد: آن روزی که مردم بخواهند نظام سیاسی خود را تعیین کنند فعالیت شورا ملی ایران تمام خواهد شد و از آن به بعد این نمایندگان مردم هستند که در امور خود تصمیم گیری می کنند و دیگر شورای ملی ایران فعالیت نخواهد کرد.
او گفت: ما این رسالت را داریم که فقط صداهایی که در ایران خفه هست را دریافته و خواستار آزاد شدن این صداها باشیم تا بتوانیم اندازه گیری های خاص واقعی مردم ایران را بکنیم.
برگزار کنندگان این نشست می گویند: هزینه شرکت در این نشست را خودشان به صورت شخصی داده اند و هدف آنان چیزی جز سرنگونی نظام سیاسی حاکم بر ایران و ایجاد حکومتی دموکراتیک و سکولار نیست.






۱ نظر:

  1. باسلام اگر براتون ممکنه یه دعوتنامه برای بالاترین برام به ادرس زیر بفرستید
    باتشکر
    rashidwwwww@yahoo.com

    پاسخحذف