۱۳۹۲ تیر ۲۵, سه‌شنبه

چرا روزه نمی گیرم؟


            
گشتی تو اینترنت زدم و به نكات قابل توجهي در مورد روزه رسیدم. جالب توجه اینکه تقریبا همه پزشکان و متخصصین با روزه مخالف هستند و آن را باعث لطمه زدن به جسم و روح می دانند. و عوارض غیر قابل جبرانی را برای آن بر میشمارند.
برخلاف ادعاهای برخي افراد، روزه بدن را پاکسازی نمی کند و باعث استراحت کبد نمی شود.ولی البته باعث انباشت سم در بدن و امراض کبد می شود! چون با فشار بر کلیه باعث انباشت ترشحات سمی مانند اوره می شود.
روزه می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. به ویژه وقتی به دلایل مذهبی و سیاسی و بدون توجه به مسایل علمی و پزشکی اتخاذ شود.
روزه از دید مذهبی ارتبط زیادی با “خود آزاری “دارد. مرتاضان اعتقاد دارند بزرگترین رشد و لذت روحی آزار دادن و ضرر زدن به خود است. این موضوع به ضرورت ریشه ای ارتباط نزدیکی با فقدان اعتماد به نفس دارد. آنها از زجر و درد لذت می برند.مرتاض ها و افراد شدیدا مذهبی  وقتی اتفاق خوبی برایشان می افتد احساس بدی می کنند زیرا خود را لایق أن نمی دانند و احساس بی ارزش بودن می کنند.
یکی از این افراد می گوید: وقتی بیمار و یا ناراحت هستم تفکر می کنم.در هنگام شادی تنها غفلت وجود دارد، پس من شادی نمی خواهم.من فقط درد و رنج می خواهم!
البته هر كسي اختيار بدن خود را دارد اما نباید از این مسئله غافل شد که این هیچ ارتباطی با فضا سازی، شایعه ها و خرافاتی که سالیان سال توسط برخی به مروجان دینی به خورد مردم عوام می دهند ندارد.
زیرا این افراد متاسفانه از همیشه از حربه دین استفاده کرده اند و همان طور که میدانید دیگر فضا فضای اختیار نیست. فضا فضای اجبار است و باید مردم عوام روزه بگیرند و حق به اصطلاح سرپیچی ندارند و در صورت عدم تمکین مجازات می شوند.
حتی اگر یکی از خودی هایشان هم بگوید شخص در صورت عدم توانایی می تواند به قدر نیاز آب بخورد به آن حمله کرده و او را طرد می کنند.
حال باید گفته چه کسی را پذیرفت؟ متخصصان دین؟ یا متخصصان تغذیه و جسم؟
اگر گفته متخصصان تغذیه و جسم را بپذیریم (که عاقلانه آن است که بپذیریم) و نخواهیم به جسم و روحمان ضربه بزنیم متاسفانه مورد بازخواست متخصصان دین قرار گرفته و انگ محارب به ما زده خواهد شد.
و این گزینه ای است که روبروی افراد زیادی است و چاره ای جز پذیرفتن نظریه های غیر علمی و البته مضر متخصصان دینی ندارند. و این در قرن 21 که قرن آزادی است به هیچ عنوان معقول نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر