۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه



 

  سلام

صادق خرازی، معاون وزارت امور خارجه ایران در دولت محمد خاتمی و از اعضای هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است که در صورت پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این کشور با دولت فعلی ایران گفت و گو نخواهد کرد.
سخنان آقای خرازی در جریان شرکت او در میزگردی در موسسه دیپلماسی ایرانی درباره انتخابات آمریکا ایراد و متن آن در این وب سایت منتشر شده است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ششم نوامبر (شانزدهم آبان) برگزار خواهد شد. هر دو نامزد این دوره از انتخابات از حزب جمهوریخواه و دمکرات بخشی از تبلیغات انتخاباتی خود را به ایران اختصاص داده‌اند.
آقای خرازی در میزگردی بررسی انتخابات آمریکا در تهران، گفته که او "هر گونه تحولی در روابط دوجانبه ایران و آمریکا را تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران منتفی و غیرعملی" می داند.
او گفته آمریکایی ها "خوب فهمیده اند که موضوع روابط خارجی تابعی از حیطه اختیارات بالاترین مقام نظام اسلامی یعنی رهبری است چرا که آنها حاضر نبوده و نیستند با آقای احمدی ن‍ژاد مذاکره کنند و با دولت ایشان مسائل را حل و فصل نمایند. دولت و رئیس جمهوری که ایام ماندگاریش مستعجل است و موقعیت بسیار منفی در داخل سیستم سیاسی خود آمریکا به دلیل ارائه برخی شعارها دارد."
معاون پیشین وزارت امور خارجه ایران گفته است که در سفر اخیر محمود احمدی ن‍ژاد به نیویورک "نشانه های آشکاری از تمایل ایشان به مذاکره با آمریکا دیده شد ولی آمریکایی ها هیچ اهمیتی به این مواضع ندادند و این رویکرد واکنش جدی از سوی آنها را در برنداشت چرا که از نظر آمریکایی ها کار دولت احمدی ن‍ژاد در ایران به پایان رسیده است."

منتظر نظر
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر