۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

 

 
 
 سلام
 
وزیر دارایی تاکید کرده که کاهش ارزش پول ملی ایران عمدی نبوده است.وزیر اقتصاد ایران گفته است کاهش ارزش ریال باعث از سرگیری قاچاق بنزین به خارج شده است.
روز سه شنبه، ٩ آبان (٣٠ اکتبر)، خبرگزاری فارس به نقل از شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران، گزارش کرد که "با افزایش قیمت ارز، قاچاق بنزین که قبلا با آزاد سازی قیمت حذف شده بود، دوباره رونق گرفته است."
پیش از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و افزایش بهای سوخت در داخل، گفته می شد که هرساله مقادیری بنزین ارزان‎قیمت ایرانی به کشورهای مجاور قاچاق می شود که افزایش بهای داخلی آن این روند را کاهش داده است.
ظاهرا کاهش شدید ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی طی چند هفته اخیر، قیمت بنزین بدون یارانه ایران برحسب ارز خارجی را به حدی کاهش داده که مصرف کنندگان خارجی مایل به خرید آن شده اند.
آقای حسینی گفت که "هدفمندی یارانه ها از نظر اصلاح قیمت نسبی در بخش حامل های انرژی ابتدا موفق بود و باعث از بین رفتن قاچاق سوخت به خارج از کشور می شد اما اکنون که با اتفاقات ارزی شکاف قیمت حامل های انرژی در داخل و خارج بیشتر شده، دوباره سرو کله قاچاق بنزین پیدا شده است."

منتظر نظر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر