۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

 




سلام مجدد

سخنگوی ارتش سودان ورود یک ناوگروه نیروی دریایی ایران به بنادر آن کشور را تایید کرده است.
روز سه شنبه، ٩ آبان (٣٠ اکتبر)، رادیو دولتی سودان گزارش کرد که دو فروند شناور متعلق به نیروی دریایی ایران "در چارچوب روابط دوستانه و حسن نیت بین نیروهای دریایی با ماموریت امنیتی و دیپلماتیک" در بنادر سودان پهلو گرفته اند.
روز گذشته، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - خبر ورود ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی متشکل از یک ناوشکن و یک ناو هلی کوپتربر به یکی از بنادر سودان را منتشر کرد.
به گزارش رادیو سودان، سخنگوی ارتش این کشور گفته است که حضور این شناورها در آب های منطقه و ورود آنها به بنادر سودان بین روزهای ٢٨ تا ٣١ اکتبر "نشانه روابط سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک بین دو کشور است."
وی افزوده است که در جریان این دیدار، برخی از مسایل مورد علاقه دو طرف بررسی می شود و این فرصت نیز در اختیار نیروی دریایی و دانشجویان آموزشگاه نیروی دریایی سودان قرار می گیرد تا "با این نوع کشتی بسیار پیشرفته و تسلیحات و تجهیزات نوین آن آشنا شوند."
رادیو سودان از برگزاری مراسم استقبال از ناوگروه نیروی دریایی ایران نیز خبر داد و گفت که در این مراسم، شماری از افسران عالیرتبه ارتش سودان شرکت داشتند.
سخنگوی ارتش سودان تاکید کرده است که این نخستین دیدار شناورهای نیروی دریایی سایر کشورها از سودان نیست و افزوده است که پیشتر، ناوگروه هایی از پاکستان، هند و مصر و برخی دیگر از کشورها با همین هدف از بنادر سودان دیدن کرده اند.

مهدی پرپنچی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر