۱۳۹۱ آبان ۲, سه‌شنبه


پوشش خبری بی بی سی از بهار عربی بی طرفانه بوده، خبرنگاران بی بی سی در بسیاری از نقاط حساس در صحنه حضور داشته اند و در مجموع تحولات را به خوبی پوشش داده اند. نویسنده گزارش می گوید او از استاندارد بالای پوشش خبری بی بی سی ، کاملا تحت تاثیر قرار گرفته به خصوص با توجه به مشکلاتی که تهیه خبر از منطقه خاورمیانه در خود دارد.

اما این گزارش خالی از ان
تقاد نیست. در این گزارش آمده:" برنامه های خبری بی بی سی در مجموع خیلی بی طرفانه نبوده اما بی بی سی می توانست پوشش مفصلتری از وقایع بعضی کشورها داشته باشد، صداهای متفاوت مخالفان دولت در کشورهای مختلف را بیشتر بررسی کند و واکنشهای بین المللی نسبت به وقایع خبری بعضی جاها را وسیع تر پوشش دهد". براساس این تحقیق، پوشش رویدادهای تونس، مصر و لیبی در بی بی سی بسیار جامعتر از پوشش خبری اردن، مراکش یا عربستان بوده است 


فرن اوبرایان، مسئول بخش معیارهای روزنامه نگاری در بی بی سی تراست به برنامه نیوزواچ بی بی سی گفته:" نکته گزارش این است که، می شد از این هم بهتر بود، مثلا خبرهای بعضی جاها به اندازه کافی پوشش داده نشد مثل اتفاقات عربستان.هر چند که می دانیم دسترسی به داخل این کشور آسان نیست. نکته دیگر مربوط به پیشینه خبراست. وقتی تصاویر دیدنی هستند،اولویت با این تصاویر و خبر روزاست، چیزی که مردم هم دوست دارند ، اما این خطر وجود دارد که مابین اتفاقات روز پیشینه خبر گم شود، اگرچه ممکن است ذکر پیشینه خبرتکراری به نظر بیاید، این اطلاعات برای روشن شدن اهمیت خبر لازم است."

نظر شما؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر