۱۳۹۱ آبان ۹, سه‌شنبه

 


سلام

در حالیکه سخنگوی ارتش سودان دیدار ناوگروه ایرانی را با دیدار کشتی های نظامی سایر کشورها یکسان دانسته است، برخی از منابع زمان انجام این دیدار را مورد توجه قرار داده اند.
هفته گذشته، انفجارهایی در کارخانه اسلحه سازی یرموک در خارطوم، پایتخت سودان، روی داد و منابع خبری گفتند که علت این انفجار حمله جت های نیروی هوایی اسرائیل بوده است.
به گفته بعضی رسانه های اسرائیل، مقامات اطلاعاتی این کشور معتقدند که کارخانه یرموک توسط مهندسان و تکنیسین های ایرانی اداره می شود و به تولید موشک هایی مشغول است که در اختیار گروه های مخالف اسرائیل در منطقه، از جمله حزب الله لبنان و جنبش حماس در غزه قرار می گیرد.
این رسانه ها خبر دادند که عملیات حمله به یرموک توسط تعدادی بمب افکن اف ١٥ اسرائیلی صورت گرفت که توانستند تجهیزات راداری سودان را نیز بی اثر کنند. مقامات نظامی اسرائیل در مورد دست داشتن این کشور در حمله به کارخانه اسلحه سازی یرموک اظهارنظری نکرده اند.
پس از وقوع انفجار در کارخانه یرموک، مقامات سودانی نیروی هوایی اسرائیل را به بمباران این محل متهم کردند اما تاکید ورزیدند که ایران با فعالیت این کارخانه هیچگونه ارتباطی نداشته است.
در عین حال، پیش از این مقامات سیاسی اسرائیل گفته بودند که ایران از طریق سودان برای گروه های وابسته به خود در منطقه اسلحه و تجهیزات نظامی ارسال می کند.

مهدی پرپنچی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر