۱۳۹۱ آذر ۲, پنجشنبه

دبیر قرارگاه راهیان نور: شرکت دانش آموزان در اردوی مناطق جنگی اجباری نیست

به تازگی ۲۶ دختر دانش آموز از بروجن که با اتوبوس عازم بازدید از مناطق جنگی ایران بودند بر اثر سانحه رانندگی کشته شدند
به دنبال اعتراضات اخیر در ایران به تلفات زیاد انسانی اردوهای راهیان نور که ویژه بازدید از مناطق جنگ ایران و عراق است، یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه راهیان نور گفته که شرکت دانش آموزان و دانشجویان در این اردوها "کاملا داوطلبانه است و اجباری در کار نیست."
آقای یعقوبی به سایت خبر آنلاین گفته است که "ما همواره بر داوطلبانه بودن و داشتن رضایت نامه از والدین تاکید کرده ایم و تاکنون سابقه نداشته است که دانش آموزی به دلیل عدم حضور در کاروان راهیان نور، دچار مشکل شده و نمره او کم شود."
او خبر داده که دخترش را در سانحه تصادف رانندگی از دست داده و به همین دلیل احساس خانواده هایی را که فرزندشان را در جریان بازدید از مناطق جنگی از دست داده اند، درک می کند.
به تازگی ۲۶ دختر دانش آموز از بروجن در استان چهارمحال و بختیاری که با اتوبوس عازم بازدید از مناطق جنگی ایران بودند بر اثر سانحه رانندگی کشته و ۱۸ نفر مجروح شدند. این سانحه به اعتراضات گسترده در این شهر منجر شد و واکنش شماری از فعالان مدنی ایران را به همراه داشت.
کاروان‌های راهیان نور در ایران برای بازدید از مناطقی اعزام می‌شوند که جنگ هشت ساله ایران و عراق در آن جریان داشته است.
این مناطق شامل نواحی مرزی ایران در غرب و جنوب غرب این کشور است.
دبیر قرارگاه راهیان نور گفته است "نمی توان به صرف یک اتفاق ناگوار که همه را متاثر کرد، ستاد راهیان نور را تعطیل کنید. کما اینکه هر ساله هزاران نفر در دریا غرق می شوند، اما شما نمی توانید به مردم توصیه کنید که به شمال نروند کما اینکه اگر این توصیه را هم بکنید، کسی به آن توجه نمی کند."
سوانح رانندگی در اردوی راهیان تاکنون نزدیک به صد کشته برجای گذاشته که عمده قربانیان دانش آموز و دانشجو بوده اند.


منتظر نظر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر