۱۳۹۱ آذر ۲, پنجشنبه

پرستو فروهر: ماموران امنیتی مانع برگزاری مراسم سالگرد والدینم می‌شوند

پرستو فروهر
پدر و مادر خانم فروهر در جریان قتل های زنجیره‌ای در تهران کشته شدند
پرستو فروهر در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفته است که ماموران امنیتی به او گفته‌اند نباید مراسم بزرگداشت سالگرد قتل پروانه و داریوش فروهر، والدین او، با حضور چهره‌های سیاسی برگزار شود.
خانم فروهر می‌گوید که به این ترتیب مانند هشت سال گذشته مراسمی برای بزرگداشت سالگرد قتل پروانه و داریوش فروهر برگزار نخواهد شد.
داریوش فروهر، از چهره‌های شاخص ملی‌گرا و منتقد دولت بود که در آذر سال ١٣٧٧ به همراه همسرش پروانه فروهر به دست گروهی از ماموران وزارت اطلاعات به قتل رسید.
چند روز پس از قتل او محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، از اعضای کانون نویسندگان ایران نیز به قتل رسیدند. قتل‌های سیاسی پاییز ١٣٧٧ در ایران به قتل‌های زنجیره‌ای مشهور است.
خانم فروهر می‌گوید ماموران امنیتی از او خواسته‌اند که تنها اعضای خانواده در مراسم بزرگداشت شرکت کنند.
او گفته "اما از آنجا که پدر و مادر او در طول عمر خود فعالیت سیاسی داشته‌اند و در نهایت هم مرگشان با قتلی سیاسی رقم خورده، مراسم بزرگداشتشان هم ناگزیر سیاسی خواهد بود."
به گفته خانم فروهر ماموران امنیتی دلیل ایجاد این محدودیت‌ها را "انتخابات بهار آینده" عنوان کرده‌اند. قرار است انتخابات ریاست جمهوری ایران بیست و چهارم خرداد ماه سال آینده خورشیدی برگزار و طی آن جانشین محمود احمدی نژاد انتخاب شود.
پرستو فروهر می‌گوید: "من مانند تمام سال‌های گذشته به چنین ممنوعیت‌هایی اعتراض دارم و اعتراضم را به آنها نیز گفته‌ام."
گذرنامه خانم فروهر چند روز پیش از این هنگام ورود او به ايران توسط ماموران امنيتی توقيف شد.

پرپنچی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر