۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

اصلاح طلبان ایران اوایل زمستان 'مجمع برگزار می‎کنند'

شورای هماهنگی شامل تشکل‌های اصلی اصلاح طلب است
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ایران گفته است که گروه‌های سیاسی اصلاح طلب اوایل زمستان سال جاری خورشیدی مجمع برگزار می کنند.
نجفقلی حبیبی، سخنگوی این شورا گفته است که "مجمع بزرگ اصلاح طلبان در روزهای ۲۷ و ۲۸ دی ماه در تهران برگزار می شود."
به گفته آقای حبیبی این تصمیم در جریان جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گرفته شده که یکشنبه شب بیست و یکم آبان در تهران برگزار شده است.
آقای حبیبی گفته است که در این جلسه موضوع "حضور فعال اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی کشور پس از تصویب به کمیته سیاسی شورا ابلاغ شد."
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شامل تشکل‌ها و احزاب اصلی اصلاح‌طلب ایران است که با هدف تصمیم گیری مشترک و تنظیم نحوه عمل این طیف سیاسی تشکیل شده است.
در ماه های اخیر برخی از چهره های جریان اصلاحات خواستار حضور پررنگ تر در فضایی سیاسی و اجتماعی ایران شده اند. از جمله محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین حزب مشارکت، یکی از تشکل های اصلی سیاسی اصلاح‌طلبان گفته بود که حضور این طیف نباید محدود به انتخابات و مسائل سیاسی باشد.
گروهی از اصلاح طلبان هم می گویند در صورت "تمایل حکومت و فراهم شدن شرایط انتخابات آزاد"، در رقابت های ریاست جمهوری سال آینده حاضر خواهند شد.
اصلاح طلبان شرایط انتخابات آزاد را آزادی زندانیان سیاسی و عدم دخالت سازمان یافته یا تقلب در انتخابات توصیف می کنند. در حال حاضر میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نفر از نامزدهای انتخابات پیشین در حبس خانگی به سر می برند.
اصلاح طلبان
اصلاح‎طلبان ایران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم تحت فشارهای کم سابقه‌ای قرار داشته اند
علی شکوری راد، از چهره های شناخته شده اصلاح طلب ایران پیش از این گفته بود که این طیف سیاسی مخالف دولت فعلی هستند و نه مخالف حکومت جمهوری اسلامی.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیش از برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس ایران اعلام کرده بود که فهرست انتخاباتی ارائه نمی کند.
"مجمع بزرگ اصلاح طلبان" در شرایطی قرار است تشکیل شود که هشت ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ایران باقی مانده است.
به گفته سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار است این همایش با مشارکت "همه احزاب عضو و تشکل‌های اصلاح طلب و همچنین شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جریان اصلاحات انجام شود."

دوستدار شما پرپنچی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر