۱۳۹۱ آذر ۲, پنجشنبه

احمد زیدآبادی، روزنامه نگار زندانی، در بیمارستان بستری شد

احمد زیدآبادی
آقای زیدآبادی در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خود را می گذراند
احمد زیدآبادی، روزنامه نگار زندانی و دبیر کل سازمان ادوار تحکیم وحدت به دلیل تشدید مشکلات جسمی در بیمارستان بستری شده است.
بر اساس گزارش ها آقای زیدآبادی در دوران زندان دچار "مشکلات حاد ریوی" شده است.
نزدیکان او به بی بی سی فارسی گفته اند نزدیک به شش ماه است که نشانه برخی از بیماری ها از جمله تپش قلب، مشکلات تنفسی و عفونت های مداوم دهانی در آقای زیدآبادی دیده می شود و ادامه این وضعیت باعث نگرانی های جدی درباره سلامت او شده است.
بر اساس گزارش ها، بستری شدن آقای زیدآبادی در بیمارستانی در تهران برای معاینات دقیق تر به توصیه پزشکی قانونی زندان رجایی شهر صورت گرفته است.
احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، از جمله افرادی است که در دستگیری‌های گسترده یک روز پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست‌جمهوری سال ١٣٨٨، بازداشت شد.
آقای زیدآبادی محکومیت ٦ ساله خود را در زندان رجایی‌شهر کرج می‌گذراند و بیش از دو سال از دوران محکومیتش باقی مانده است.
فعالان سیاسی ایران می‌گویند زندان رجایی‌شهر نسبت به زندان اوین تهران شرایط سخت‌تری دارد و وضعیت بهداشتی آن هم نامناسب تر است.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ هم یک روز پیش از این به دلیل بروز بیماری، به بیمارستان منتقل شده بودند.
آقای کروبی به گفته فرزندش به دلیل بیماری‌های گوارشی یک شب در بیمارستان بستری و میرحسین موسوی که به دلیل بروز ناراحتی های قلبی به بیمارستان منتقل شده بود، پس از چند ساعت دوباره به حبس خانگی بازگردانده شده است.
آقای موسوی و همسرش زهرا رهنورد و همچنین مهدی کروبی بیش از ۶۰۰ روز است که در حبس خانگی به سر می برند.
خانواده این افراد حکومت ایران را مسئول سلامت و جان آنها عنوان کرده اند.

مهدی پرپنچی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر